Ανησυχία σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Πρώτο κρούσμα απολύσεων στον Alpha
>> 10/31/2008
Η κρίση φέρνει περικοπές και γκρίνια
Η οικονομική κρίση χτυπά την τηλεόραση και οι επιπτώσεις από την πρωτοφανή για τα τηλεοπτικά δεδομένα πτώση των διαφημιστικών εσόδων κάνουν ήδη την εμφάνισή τους στην αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ ελήφθη απόφαση από το σύνολο των μεγάλων καναλιών για περικοπές της τάξης του 20% ως και 25% τους επόμενους μήνες σε κόστος προγράμματος και λειτουργίας. Το πρώτο κρούσμα σε επίπεδο απολύσεων προσωπικού εκδηλώθηκε χθες με την απόλυση έξι εργαζομένων στον τομέα προγράμματος του Alpha. Η αιτιολογία ήταν σαφής: περικοπές.
Στο «μείον» οι διαφημίσεις
Τα νούμερα σοκάρουν. Η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης για το σύνολο του 2008 υπολογίζεται ήδη στο μείον 6%, γεγονός πρωτοφανές για το χώρο της ιδιωτικής τηλεόρασης τα τελευταία 19 χρόνια. Μόνο το 2007 η αύξηση της διαφήμισης στην TV ήταν της τάξης του 18,6%. Οπως δηλώνουν ανώτατα στελέχη των καναλιών από την απώλεια διαφημίσεων θα χαθούν 25 ως και 30 εκατομμύρια ευρώ, ποσά που πρέπει να καλυφθούν άμεσα επειδή στόχος είναι η παρουσίαση κερδών στους ετήσιους ισολογισμούς.
Για το μήνα Οκτώβριο, ο οποίος κλείνει αύριο, η απώλεια διαφημιστικής δαπάνης υπολογίζεται ήδη στο 20%, ενώ και για το Νοέμβριο αναμένεται πτώση ίσως και έως 30%! Το πρώτο 9μηνο του 2008, και πριν η οικονομική κρίση χτυπήσει την πόρτα της TV, καταγράφηκε πτώση διαφημιστικών πωλήσεων από «ποτά, τρόφιμα, ηλεκτρονικά και λοιπά είδη» της τάξης του 2,5% με 3%.
Τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο η πτώση επεκτείνεται και σε άλλους κλάδους, όπως π.χ. αυτοκίνητα, τράπεζες που παραδοσιακά «στηρίζουν» διαφημιστικά την τηλεόραση.
Οι δραστικές παρεμβάσεις έχουν ήδη αρχίσει. Το Alter ανακοίνωσε τη σύναψη ομολογιακού δανείου ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ 9ετούς διάρκειας με στόχο την αναχρηματοδότηση του τραπεζικού δανεισμού του.
Οι λέξεις «κρίση» και «περικοπές» ακούγονται ανοιχτά σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια. Στον Alpha, όπου ήδη έγιναν απολύσεις, η ανησυχία είναι έκδηλη, κατά πληροφορίες οι περικοπές θα φθάσουν ως και 50% σε ορισμένα τμήματα του καναλιού. Σειρές όπως «Ο Πέτρος κομμάτια» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη θα καθυστερήσει, ενώ η σειρά «Spy TV» κόπηκε ύστερα από δυο μόλις εκπομπές.
«Ψαλίδι» και καθυστερήσεις
Στο Star, σύμφωνα με πληροφορίες μας, γίνεται η δεύτερη αναθεώρηση του προϋπολογισμού, με στόχο περικοπή κατά άλλα 4%. Το τίμημα πληρώνουν και οι εξωτερικές εταιρίες παραγωγής, οι οποίες αναμένουν την εξόφληση των τιμολογίων τους από τα κανάλια για να πληρώσουν το δικό τους προσωπικό. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί όμως αποφάσισαν να τρενάρουν την εμφάνιση των νέων προγραμμάτων τους. Θα καλύψουν ώρες προγράμματος με περισσότερες διαφημίσεις και θα κάνουν «οικονομία» στα νέα σίριαλ. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, αυτή η τακτική είναι, κατά τη γνώμη τους, η πλέον ανώδυνη, δεν αποκλείουν ωστόσο την επέκταση των περικοπών και στη λειτουργία των εσωτερικών μονάδων παραγωγής. Κατά πληροφορίες ήδη συγκεκριμένες εταιρίες παραγωγής καθυστερούν τις αμοιβές στους συνεργάτες τους ακόμη και για επεισόδια σειρών τα οποία βγήκαν στον αέρα.
ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗ ΜΑΤΙΝΑ
Ελεύθερος Τύπος
Η οικονομική κρίση χτυπά την τηλεόραση και οι επιπτώσεις από την πρωτοφανή για τα τηλεοπτικά δεδομένα πτώση των διαφημιστικών εσόδων κάνουν ήδη την εμφάνισή τους στην αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ ελήφθη απόφαση από το σύνολο των μεγάλων καναλιών για περικοπές της τάξης του 20% ως και 25% τους επόμενους μήνες σε κόστος προγράμματος και λειτουργίας. Το πρώτο κρούσμα σε επίπεδο απολύσεων προσωπικού εκδηλώθηκε χθες με την απόλυση έξι εργαζομένων στον τομέα προγράμματος του Alpha. Η αιτιολογία ήταν σαφής: περικοπές.
Στο «μείον» οι διαφημίσεις
Τα νούμερα σοκάρουν. Η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης για το σύνολο του 2008 υπολογίζεται ήδη στο μείον 6%, γεγονός πρωτοφανές για το χώρο της ιδιωτικής τηλεόρασης τα τελευταία 19 χρόνια. Μόνο το 2007 η αύξηση της διαφήμισης στην TV ήταν της τάξης του 18,6%. Οπως δηλώνουν ανώτατα στελέχη των καναλιών από την απώλεια διαφημίσεων θα χαθούν 25 ως και 30 εκατομμύρια ευρώ, ποσά που πρέπει να καλυφθούν άμεσα επειδή στόχος είναι η παρουσίαση κερδών στους ετήσιους ισολογισμούς.
Για το μήνα Οκτώβριο, ο οποίος κλείνει αύριο, η απώλεια διαφημιστικής δαπάνης υπολογίζεται ήδη στο 20%, ενώ και για το Νοέμβριο αναμένεται πτώση ίσως και έως 30%! Το πρώτο 9μηνο του 2008, και πριν η οικονομική κρίση χτυπήσει την πόρτα της TV, καταγράφηκε πτώση διαφημιστικών πωλήσεων από «ποτά, τρόφιμα, ηλεκτρονικά και λοιπά είδη» της τάξης του 2,5% με 3%.
Τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο η πτώση επεκτείνεται και σε άλλους κλάδους, όπως π.χ. αυτοκίνητα, τράπεζες που παραδοσιακά «στηρίζουν» διαφημιστικά την τηλεόραση.
Οι δραστικές παρεμβάσεις έχουν ήδη αρχίσει. Το Alter ανακοίνωσε τη σύναψη ομολογιακού δανείου ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ 9ετούς διάρκειας με στόχο την αναχρηματοδότηση του τραπεζικού δανεισμού του.
Οι λέξεις «κρίση» και «περικοπές» ακούγονται ανοιχτά σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια. Στον Alpha, όπου ήδη έγιναν απολύσεις, η ανησυχία είναι έκδηλη, κατά πληροφορίες οι περικοπές θα φθάσουν ως και 50% σε ορισμένα τμήματα του καναλιού. Σειρές όπως «Ο Πέτρος κομμάτια» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη θα καθυστερήσει, ενώ η σειρά «Spy TV» κόπηκε ύστερα από δυο μόλις εκπομπές.
«Ψαλίδι» και καθυστερήσεις
Στο Star, σύμφωνα με πληροφορίες μας, γίνεται η δεύτερη αναθεώρηση του προϋπολογισμού, με στόχο περικοπή κατά άλλα 4%. Το τίμημα πληρώνουν και οι εξωτερικές εταιρίες παραγωγής, οι οποίες αναμένουν την εξόφληση των τιμολογίων τους από τα κανάλια για να πληρώσουν το δικό τους προσωπικό. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί όμως αποφάσισαν να τρενάρουν την εμφάνιση των νέων προγραμμάτων τους. Θα καλύψουν ώρες προγράμματος με περισσότερες διαφημίσεις και θα κάνουν «οικονομία» στα νέα σίριαλ. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους, αυτή η τακτική είναι, κατά τη γνώμη τους, η πλέον ανώδυνη, δεν αποκλείουν ωστόσο την επέκταση των περικοπών και στη λειτουργία των εσωτερικών μονάδων παραγωγής. Κατά πληροφορίες ήδη συγκεκριμένες εταιρίες παραγωγής καθυστερούν τις αμοιβές στους συνεργάτες τους ακόμη και για επεισόδια σειρών τα οποία βγήκαν στον αέρα.
ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥΔΗ ΜΑΤΙΝΑ
Ελεύθερος Τύπος
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου